Αρχική > News > Η «σημαιο-λογία» των εθνικών μας εορτών

Η «σημαιο-λογία» των εθνικών μας εορτών

Τόσοι Έλληνες, αγράμματα εν πολλοίς παιδιά του ελληνικού λαού, τίμησαν την πατρίδα και το εθνικό μας σύμβολο με τον υπέρτατο τρόπο, με τη θυσία της ζωής τους στα πεδία των μαχών, αυτοί, ως μικρής επίδοσης στα γράμματα Έλληνες, θα ήταν ανάξιοι να σηκώσουν την ελληνική σημαία;
Τα δέντρα, στο επίμαχο θέμα, φαίνεται να έχουν κρύψει το δάσος. Όσοι θέλουν να μιλήσουν για την ουσία του θέματος του εορτασμού των εθνικών εορτών, ας ρωτήσουν πώς, με ποια συμμετοχή, σε τι κλίμα γίνονται οι εορτασμοί αυτοί στην πλειονότητα των σχολείων μας. Τότε θα καταλάβουν που βρίσκεται στην πραγματικότητα το πρόβλημα. Θα αντιληφθούν ότι η επίφαση τρώει την ουσία. Η παρέλαση επισκιάζει τον παιδευτικό χαρακτήρα, που πρέπει να έχει για το Σχολείο ο εορτασμός των εθνικών επετείων. Το θέμα είναι ποιος θα σηκώσει τη σημαία σε μια πρόχειρα προετοιμασμένη παρέλαση (σε ενδυματολογική εμφάνιση, σε συγχρονισμό, σε επίγνωση του γεγονότος και του συμβολισμού του) που καταλήγει, για τους περισσότερους μαθητές, στις παρακείμενες καφετέριες; Δεν είναι το τι θα μείνει στην ψυχή και στη συνείδησή τους για τη θυσία τής ζωής ή τής σωματικής ακεραιότητας κάποιων Ελλήνων, για τον αγώνα και τα ιδανικά των Ελλήνων του '40, για τον πόλεμο και την Εθνική Αντίσταση, για τους νέους που έπεσαν ή εκτελέστηκαν, για ό,τι γενικά ανεβάζει το φρόνημα και εμπνέει τον άνθρωπο; Η εθνική εορτή, πρώτα και πάνω απ' όλα, είναι κίνητρο παιδείας και αυτοσυνειδησίας! Όχι αφορμή επίδειξης. Κι αν με την επίδειξη και τη βαθμοθηρία των παιδιών τους ικανοποιείται η ματαιοδοξία κάποιων γονέων, ας σκεφθούν ότι με αυτή τη νοοτροπία δεν συμβάλλουν σ' αυτό που κυρίως χρειάζονται τα παιδιά τους: στην καλλιέργεια του νου, της ψυχής και της συνείδησής τους, στην πραγματική μόρφωσή τους, όπως βγαίνει και μέσα από μια σωστή βίωση των εθνικών επετείων;

Περιοδικό "Η δράσις μας", Τεύχος 427 - ΜΑΡΤΙΟΣ 2005

©2010 orthmad.gr | Web development by Integrated ITDC